Durant els primers cursos d'ESO presentem als alumnes el llenguatge algebraic l'ús del qual no es restringeix al tema "equacions". Un ús que podem proposar és l'expressió de generalitzacions i l'applet del Freudenthal Institute "Problemas con puntos" és una excel·lent manera de portar aquest ús a l'aula.
Aquest applet ja el vam esmentar en dues entrades anteriors:
Nombres amb forma (I) i
Applets del Freudenthal Institute però en aquesta ocasió volem comentar un altre aspecte: creiem que la discussió sobre les diverses solucions que proposen els alumnes als diferents reptes representen una fantàstica oportunitat per donar sentit a la manipulació algebraica.
A continuació exposem alguns exemples que ens han permès portar a discussió equivalències algebraiques:
|
La respostes que han donat aquests dos alumnes ens han permès concluoure que n+n+n+n=n·4 |
|
La respostes que han donat aquests alumnes ens han permès concluoure que 4·n = 4n |
|
La respostes que han donat aquests alumnes ens han permès concluoure que (n+1)·2=n·2+2 |
|
La respostes que han donat aquests alumnes ens han permès concluoure que n·(n+1)=n·n+n |
|
La respostes que han donat aquests alumnes ens han permès concluoure que n²·n=n·n·n |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada