9 de febrer del 2013

Manipulació algebraica

Durant els primers cursos d'ESO presentem als alumnes el llenguatge algebraic l'ús del qual no es restringeix al tema "equacions". Un ús que podem proposar és l'expressió de generalitzacions i l'applet del Freudenthal Institute "Problemas con puntos" és una excel·lent manera de portar aquest ús a l'aula.
http://www.fisme.science.uu.nl/toepassingen/00698/ 
Aquest applet ja el vam esmentar en dues entrades anteriors: Nombres amb forma (I) i Applets del Freudenthal Institute però en aquesta ocasió volem comentar un altre aspecte: creiem que la discussió sobre les diverses solucions que proposen els alumnes als diferents reptes representen una fantàstica oportunitat per donar sentit a la manipulació algebraica.

A continuació exposem alguns exemples que ens han permès portar a discussió equivalències algebraiques:
La respostes que han donat aquests dos alumnes ens han permès concluoure que n+n+n+n=n·4
La respostes que han donat aquests alumnes ens han permès concluoure que 4·n = 4n
La respostes que han donat aquests alumnes ens han permès concluoure que (n+1)·2=n·2+2
La respostes que han donat aquests alumnes ens han permès concluoure que n·(n+1)=n·n+n
La respostes que han donat aquests alumnes ens han permès concluoure que n²·n=n·n·n

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada