8 de juliol de 2011

Vacances2: Els drets dels infants

Si ens rebeu per mail, us demanem que cliqueu al títol per llegir directament el bloc: tindreu més informació i a més us podrem "comptar"
Encara que el tema sigui molt més ampli que no les Matemàtiques, hem pensat que  qualsevol persona interessada en l'educació hauria de veure aquest vídeo que la institució "Rosa Sensat" ha penjat a la seva pàgina web, on Philippe Meirieu, conegut pedagog francès, parla dels drets dels infants, anant molt més enllà de les disposicions oficials, per entrar en els compromisos que cadascú ha d'afrontar.



obert el 8/07/2011

En escoltar a Meirieu parlar de la nostra responsabilitat d'ensenyar a "diferir", hem vist que com a mestres de Matemàtiques hi ha molts moments que hem d'ensenyar als alumnes a ajornar impulsos. Impulsos,com ara:
  • el de demanar una fórmula "màgica" per resoldre un problema en lloc de "construir" grupalment  un procediment de resolució 
  • el de reclamar que validem una resposta a un problema abans de presentar-nos la seva justificació
  • el d'esperar que només es treballin a classe unes matemàtiques que tinguin una aplicació pràctica, directa e immediata sense considerar el valor formatiu del pensament matemàtic desenvolupat en altres activitats de classe.

En un altre ordre de coses i com a lectura de vacances, recomanem la lectura d'un llibret que porta per títol: "Frankestein educador", escrit pel personatge que ens ocupa. Encara que no tingui res a veure amb Matemàtiques, fa reflexionar i molt, sobre el paper del docent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada