20 de maig de 2013

Referències personals per a les unitats del sistema mètric

Creiem en la importància de donar als alumnes oportunitats d'experimentar amb diferents unitats de mesura perquè puguin establir referències personals de les principals unitats del sistema mètric: que pensin en l'amplada d'un dit si parlen de 1cm, en el gruix d'una ungla si pensen en 1mm, en una passa llarga si parlen en 1m...

Aquesta setmana casualment hem tingut coneixement de dos mestres que coincideixen en aquesta creença i proposen als seus alumnes activitats que els permetin generar aquestes referències personals en relació al metre quadrat i al metre cúbic:

La primera és una activitat feta pels alumnes de 6è del Col·legi Llor que hem conegut a travès d'un dels mestres que la va portar a terme: Ramon Martí


L'altra activitat ens l'ha ensenyat la Marta Presegué, la ha fet amb els seus alumnes de 6è amb la finalitat d'entendre que un metre quadrat no es sempre un quadrat d'un metre de costat. Un metre quadrat també potser, per exemple, qualsevol rectangle construït a partir de 16 fulls DINA4
Alumnes de 6è de l'escola La Sínia de Vic
Mestra: Marta Presegué 
Sabem també d'altres mestres que fan treballs similars en relació al metre cubic:

Alumnes de 1r d'ESO de INS Lluís Domènech i Montaner (Canet de Mar)
Quants nens de 4t caben en un metre cúbic?
Escola Sadako (@torralbacarme)

Cap comentari:

Publica un comentari